Baza wiedzy

Publikujemy najnowsze zmiany
w prawie przewozowym

Wszystkie posty Akty prawne COVID-19 Ewidencja Informacje ogólne Loi Macron Opłaty Płaca minimalna Pora nocna Tachografy Wynagrodzenia

Blog

19.03.2021
Zakazy ruchu w Belgii i Luksemburgu w 2021 r.

Sprawdź, kiedy nie pojedziesz ciężarówką

17.11.2020
Czasowe odstępstwa w stosowaniu przepisów rozporządzenia 561/06 na Słowacji

Od 11 listopada 2020 r. do 10 grudnia 2020 r. Słowacja wprowadza czasowe odstępstwa w stosowaniu przepisów rozporządzenia 561/06.

29.09.2020
Zakaz odpoczynków w kabinie kierowcy – przepis dotyczy także Polski!

Pakiet Mobilności, który obowiązuje od 20 sierpnia 2020 roku doprecyzował przepisy i zakazał odbierania odpoczynków tygodniowych 45h (lub więcej) w pojeździe, bez względu na to w jakim kraju jest kierowca i jakim składem jedzie.

14.12.2018
Odpoczynki tygodniowe

Na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 zgodnie z artykułem 8 pkt 6 kierowca zobowiązany jest wykorzystać dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku lub jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24h.

27.10.2018
Wysokość kar za przekroczenie dopuszczalnego czasu pracy

Wprowadzono kary za przekroczenie dopuszczalnego czasu pracy (10 godzin) w porze nocnej (art. 21 UoCPK).

11.10.2018
Pora nocna - Jazda w pojedynczej obsadzie

Kilka praktycznych przykładów prawidłowej pracy w porze nocnej oraz naruszeń na przykładzie SuperTacho oprogramowania do rozliczania czasu pracy kierowców.

30.09.2018
Pora nocna - Co uległo zmianie?

Ustawa z dnia 5 lipca 2018 roku o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, wprowadziła kary za przekroczenie dopuszczalnego czasu pracy (10 godzin) w porze nocnej (art. 21 UoCPK).

21.09.2018
Kiedy mamy do czynienia z pracą w porze nocnej?

Zmiany w prawie transportowym stały się już faktem. Teraz branża transportowa musi jedynie je zaakceptować i dołożyć wszelkich starań, aby się do nich dostosować.

16.09.2018
Czym jest pora nocna w transporcie?

Zmiany w prawie transportowym stały się już faktem. Teraz branża musi jedynie je zaakceptować i dołożyć wszelkich starań, aby się do nich dostosować. Jednak aby uniknąć konsekwencji, należy w pełni zrozumieć co i w jakim stopniu uległo modyfikacjom.