Baza wiedzy

Publikujemy najnowsze zmiany
w prawie przewozowym

Wszystkie posty Akty prawne COVID-19 Ewidencja Informacje ogólne Loi Macron Opłaty Płaca minimalna Pora nocna Tachografy Wynagrodzenia

Blog

02.06.2018
Czy wiesz, w których krajach UE wymagany jest formularz A1?

Formularz A1 jest wymagany w takich państwach jak Francja, Austria, Holandia, Belgia, Czechy.

28.05.2018
Prawidłowo skonstruowana umowa z pracownikiem chroni przed przykrymi konsekwencjami

Czy wiesz, że prawidłowo skonstruowana umowa z pracownikiem chroni Twoją firmę przed przykrymi konsekwencjami?

 

25.05.2018
Czy Twoje zapisy w regulaminie pracy i wynagradzania lub obwieszczeniu są prawidłowe?

Regulamin pracy w firmie transportowej to wewnątrz zakładowy akt prawny ustalający organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.

22.05.2018
Czy wiesz, jakie mogą być konsekwencje nierozliczenia nadgodzin Twoich pracowników?

Czy wiesz, jakie mogą być konsekwencje złego rozliczenia nadgodzin Twoich pracowników? Dlaczego tak ważna jest ewidencja czasu pracy?

Każdy pracownik firmy transportowej za przepracowane godziny nadliczbowe powinien mieć wypłacone stosowne wynagrodzenie albo odebrać je w postaci dni wolnych od pracy.

19.05.2018
Archiwizacja danych z tachografów cyfrowych – na co zwrócić uwagę?

Na co zwrócić uwagę podczas archiwizacji danych z tachografów cyfrowych? Czy wiesz, że ważny jest zarówno terminowy odczyt, jak również zawartość odczytanego pliku!

19.05.2018
Jak odpowiednio podzielić składniki wynagrodzenia kierowcy?

Wynagrodzenie kierowcy możemy podzielić na kilka składników. Czy wiesz, co można wliczyć w skład minimalnego wynagrodzenia (które na 2018 rok wynosi 2100 zł brutto)?

23.04.2018
Czy wiesz, jakie mogą być konsekwencje nierozliczenia nadgodzin Twoich pracowników?

Pracownik za przepracowane godziny nadliczbowe powinien mieć wypłacone stosowne wynagrodzenie albo odebrać je w postaci dni wolnych od pracy.

22.02.2018
Przedstawiciel we Francji

Od 1 lipca 2016 roku na terenie Francji obowiązuje ustawa Loi Macron. Zobowiązuje wszystkich przedsiębiorców transportowych, których pracownicy (kierowcy) wykonują jazdy kabotażowe albo transport międzynarodowy z załadunkiem lub wyładunkiem na terenie Francji do wyznaczenia przedstawiciela z siedzibą we Francji.

14.02.2018
Francja zniosła przepisy nakładające obowiązek wniesienia opłaty za rejestrację kierowców w SIPSI!

Doskonała wiadomość dla polskich firm transportowych! Zlikwidowano przepisy nakladajace obowiazek wniesienia opłaty w wysokości 40 euro za zaświadczenie o delegowaniu pracownika do pracy na terytorium Francji.

13.02.2018
Decyzja Sądu w sprawie tzw. ryczałtów noclegowych

„Pracodawca prywatny” ma prawo zastosować w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania lub umowie o pracę mniej korzystne niż w rozporządzeniu wykonawczym rozwiązania!